אודות הפורום

רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק! כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות - תביעות קטנות.

חיובים לאחר סיום התקשרות איילה | 12/04/2021 17:23

שלום רב! האם יש עילה לתביעה ללקוח/ספק בהתאם למתואר: 
ב 29/11 לקוח התנתק משירותי חברה ( חברת תקשורת טלויזיה ואינטרנט)
החברה ביצעה ניתוק אך המשיכה לחייב את הלקוח 3 חודשים ברציפות ובכל פניה הבטיחה זיכוי. ללקוח נמאס והוא ביטל הו״ק בהיותו כבר אינו לקוח של החברה שלא מקבלל ממנה שירותים. כעבור 3 חודשים החברה מזכה את הלקוח אך טועה בחישוב הזיכוי וכוללת את החיוב האחרון שבוצע שלא כדין וחזר בעקבות ביטול הו״ק של הלקוח.
החברה פונה באיומים משפטיים ללקוח בטענה שישנו חוב.
ואף מציעה הנחה 40% בגין תשלום החוב ( ולא השבת יתרת התשלומים )באותו יום 
מה אתם אומרים?
הספק יכול לתבוע על סכום קצוב?
ללקוח יש עילה לתביעה ?
מדובר על כמה מאות ש״ח
תודה


הוספת תגובה לעמוד המלא

עבודת חשמל דן | 09/04/2021 11:42

שלום רב, אימי בת 82 נעקצה ע"י "חשמלאי" שהגיע לתקן לוח חשמל. הוא לא נתן לה הצעת מחיר ולא אמר לה מה העלות לפני העבודה והתחיל ישר בתיקון. בסיום גבה ממנה 1000 ש"ח במזומן ("שחור") וכ- 2750 ש"ח בביט (עם קבלה). סה"כ 3750 ש"ח. על פי אתר "מידרג" עבודה כזו (החלפת לוח חד-פאזי) אינה עולה על 1200 ש"ח במקסימום. לאחר בירור, מסתבר שהאיש הזה הוא בכלל לא חשמלאי (אין לו רישיון חשמל מכל סוג שהוא) לפיכך יש גם כאן עניין של עבירה פלילית (איסור ביצוע עבודת חשמל ללא רישיון) וסיכון חיי אדם. האם ניתן לדרוש ממנו לפרק את העבודה ולהחזיר את כל הכסף בגלל שאין לו רישיון? האם יש עילה לתביעה והאם יש לתביעה סיכוי הצלחה עקב כך שאין לו רישיון חשמלאי? האם ניתן לכתוב לו מכתב התרעה לפני תביעה בוואטסאפ וזה יהיה קביל היות ואין לנו כתובת ולא מייל של אותו אדם? תודה מראש


הוספת תגובה לעמוד המלא

לחשמלאי אין רישיון ליאור חאיק, עו"ד | 09/04/2021 14:16

שלום,

כן, על פניו מדובר בהטעייה, במצג שווא, בהתחזות ובחוזה שאינו חוקי.

אפש לשלוח מכתב התראה בווטסאפ, במייל או בכל אמצעי תקשורת אחר.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

גז נתוק אלי | 09/04/2021 10:29

האם לפי חוק לחברת גז מותר לנתק לקוח כאשר באו לביקורת תקופתית רגילה מבלי לתאם ולקוח לא היה בבית? וזאת מבלי לפנות או לתת התראה או צ'אנס נוסף. מה הסנקציה נגד חברת הגז? מה הפיצוי ללקוח


הוספת תגובה לעמוד המלא

ניתוק מחברת גז ליאור חאיק, עו"ד | 09/04/2021 14:18

שלום

ישנם נהלים ברורים בנוגע לניתוק שירותים חיוניים בעקבות אי תשלום או חוב כספי.

לפי מיטב זכרוני אם הלקוח לא שילם את חובו עד המועד האחרון לתשלום, ישלח אליו מכתב התראה ואם בתום 7 ימים מיום משלוח מכתב ההתראה החוב לא נפרע נותנים התראה טלפונית לפני הניתוק ואם בתוך מספר ימים נוספים לא יפרע החוב אפשר לנתק את הלקוח.


ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

דמי ביטול עסקה טל | 07/04/2021 17:58

שלום רב , לפני כשנה ( כחודש לפני התפרצות הקורונה ) בתי סיכמה עם תופרת שמלות כלה על תפירת שמלה בעלות של 8,000 שח . ניתנה לתופרת מקדמה של 2,000 שח . סוכם שלקראת החתונה הבת תגיע לעסק לשם מדידות ותחילת העבודה . יש לומר שהשמלה נתפרת על שמלה בסיסית שנבחרת מתוך הקולקציה שנמצאת בעסק .  כיום ניתן לקיים אירועים , אז הבת הגיעה למסירת מידות כדי להתחיל את התפירה . לאחר יומיים התקשרה התופרת והודיעה לבת שעלייה להוסיף סכום של 3,500 שח , בגין תפירת מחוך כתוספת לשמלה . הבת החליטה לבטל את העסקה  . זאת בהתאם לתקנות הגנת הצרכן ותשלום דמי ביטול . לטענת התופרת על הבת לשלם דמי ביטול של 1,000 שח בגלל , שהיא שמרה את השמלה לבת . מבקש לדעת במקרה הנוכחי בעניין זכות הביטול וגובה דמי הביטול . תודה


הוספת תגובה לעמוד המלא

דמי ביטול עסקה ליאור חאיק, עו"ד | 08/04/2021 16:27

היי

אין כל סיבה שהתופרת תבקש באופן חד צדדי תוספת שהרי סוכם על מחיר. בנסיבות אלו מדובר בהפרה יסודית שמקנה את האפשרות לבטל את העסקה.

בנוסף לא ברור מהיכן נלקח הסכום של 10000 ש"ח כדמי ביטול.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

המשך לדמי ביטול עסקה טל | 11/04/2021 13:46

שלום רב , תודה על המענה , ובהמשך לכך עיינתי בהסכם/ הזמנה שבתי חתמה עליו ולמעשה זהו חוזה אחיד . רשום בסעיף הרלוונטי , " שבמידה ותבוטל ההזמנה על ידי הלקוחה מכל סיבה שהיא , בעלת העסק תפוצה ב 50% מערך ההזמנה . סכום זה מהווה פיצוי מוסכם ומוערך מראש ומהווה תמורה הולמת לטרחה ולכיסוי לנזקי " . האם הניסוח וגובה הפיצוי מהווה חוזה מקפח ? תודה


הוספת תגובה

ביטול עיסקה משה | 07/04/2021 13:07

שלום

קניתי קומפרסור שהוצע למכירה בפייסבוק .בשיחה בינינו הוסכם שאם המוצר לא יהיה תקין אחזיר אותו ואקבל את כספי בחזרה (שלמתי עבורו במזומן). איאפשר היה לבדוק את המוצר במקום ולכן לקחתי אותו לעסק שלי ושם בבדיקה התברר שאינו עובד. הודעתי למוכר והחזרתי לו כעבור יומיים את המוצר אך הוא מסרב להחזיר לי את הכסף, מה ניתן לעשות והאם חוקי הצרכנות מאפשרים לי לבטל את העיסקה. אין בינינו שום מסמך בכתב הכל היה בעל פה.


הוספת תגובה לעמוד המלא

ביטול עסקה בעקבות מוצר לא תקין ליאור חאיק, עו"ד | 08/04/2021 16:25

היי משה

ביכולתך להגיש תביעה קטנה עד סכום של 33,800 ש"ח.

נטל ההוכחה מוטל עליך בתור תובע כולל בנוגע לשאלה האם הוסכם שאם המוצר לא יהיה תקין תקבל את כספך בחזרה.


ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

זיכוי עקב ביטול עסקה י | 07/04/2021 09:49

שלום וברכה,
אנחנו מוסד פרטי שמוכר תוכן, קורסים וסדנאות שעוסקים בהתפתחות אישית. מוצר הדגל שלנו הוא קורס מאמנים שאורך כ 4 חודשים. עלות הקורס כרגע היא 8000 ש"ח.
במחזור הנוכחי, לאחר 8 מפגשים, אחת הנוכחות בקורס מבקשת לבטל את השתתפותה זיכוי כספי מלא על ההפרש.
כיצד עלינו לנהוג?


הוספת תגובה לעמוד המלא

מידע לגביי מוצר שרכשתי דרך האינטרנט א | 07/04/2021 09:43

א. קבלתי מוצר שהינו תואם את הזמנה
ב. לא קבלתי גילוי בכתב
ג. אחריי התקשרות טלפונית והודעות חזרות הובטחה לי זיכוי ועבר חודש ולא קיבלתי מענה
איך אפשר לפתור זאת?


הוספת תגובה לעמוד המלא

הבטיחו זיכוי ולא קיימו ליאור חאיק, עו"ד | 08/04/2021 16:24

שלום

אפשר להתחיל במכתב התראה לפני נקיטת הליך משפטי.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

מידע לגביי מוצר שרכשתי דרך האינטרנט אברהם | 06/04/2021 16:27


הוספת תגובה לעמוד המלא

מה השאלה? ליאור חאיק, עו"ד | 06/04/2021 21:10



ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

מקום הגשת התביעה ארי | 06/04/2021 13:01

שלום,

הוגשה נגדי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בעיר שאינה מקום מגורי.
בעיר מגורי ישנו בית משפט לתביעות קטנות.
בקשתי להעברת מקום המשפט – בהתאם לסעיף 2 לתקנות - נדחתה בטענה ששני המקומות הם באותו המחוז.
יצוין ששאר הסעיפים הקטנים לקביעת מקום המשפט שבתקנות לא רלוונטיים.

האם זה בסדר? האם ניתן להגיש שוב בקשה(שלא ע"י ערעור) אלא למחשבה נוספת?

תודה.



הוספת תגובה לעמוד המלא

סמכות מקומית באותו מחוז ליאור חאיק, עו"ד | 06/04/2021 21:11

מותר להגיש תביעה לבתי משפט שונים באותו המחוז מאחר ויש להם סמכות מקבילה.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

רכישת קורסים רמי | 06/04/2021 11:36

לקוחה מבקשת לבטל קורס של 16 מפגשים לאחר המפגש השמיני + החזר כספי מלא של היתרה. מה עלי לעשות? 


הוספת תגובה לעמוד המלא

ביטול עסקת קורסים ליאור חאיק, עו"ד | 06/04/2021 21:12

היי

השאלה מצריכה ייעוץ ספציפי ובדיקה פרטנית של העובדות כולל הסכם התקשרות.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה
להודעות נוספות גלול מטה