אודות הפורום

רבים מבקשים לעמוד על זכויותיהם אף שאינן בהכרח תביעות כספיות משמעותיות. תחושת העוול מעוררת את הרצון לעמוד על שלך, ובצדק! כיצד מגישים תביעה קטנה? מתי רשאים לבטל עסקה? מה הדין כשהמוצר פגום? איך מנסחים תלונה ועוד, בפורום צרכנות - תביעות קטנות.

לעיתים תביעה קטנה היא ייצוגית גדולה! LF | 23/12/2020 16:44

לא ציינו את הכמות המדויקת על האריזה?

פרסמו באופן מטעה כיצד ניתן להשתתף בהגרלה?

האריזה "התכווצה"?

הגופים הגדולים חייבים לזכור שטובת הצרכן צריכה לעמוד לנגד עיניהם. לא רק הכסף שלו...

אם יש עניין שלגביו את/ה רוצה לבדוק עילה לתביעה ייצוגית – פנה אלינו. בטלפון 077-9973868 וציין כי ברצונך לבדוק האם קיימת עילה לתביעה ייצוגית בעניינך.

דע מהן זכויותיך!

אתר הפורומים המשפטיים

 


הוספת תגובה לעמוד המלא

תביעת עובד חברה באופן אישי ענבר | 23/01/2021 14:13

שלום,

עבדתי בחברה כפקידה במשך כמה שנים, ולאחרונה החברה פשטה רגל.

אחד הספקים של החברה תובע אותי באופן אישי, בביה"מ לתביעות קטנות. הוא טוען שהמוצר הוזמן על-ידי (בשם החברה) וסופק לכתובתי הפרטית, שחתימתי מופיעה על טופס ההזמנה (מסמך פנימי שלו, שלא ראיתי מעולם וצורף לכתב התביעה), וששילמתי בשיק (של החברה) שידעתי שאין לו כיסוי.

בעוד אני מאשרת שאכן היה ספק של החברה, ושלאורך השנים ביצעתי ממנו הזמנות עבור החברה, לא זכורה לי בבירור ההזמנה עליה הוא מדבר. יתכן כי אכן ביצעתי אותה, ויתכן שלא. כך או כך - ההזמנה לא סופקה לביתי הפרטי, בזאת אני בטוחה לחלוטין, והחתימה המופיעה על טופס ההזמנה אינה שלי (ושונה מחתימתי באופן מובהק). ההזמנה שולמה בשיק של החברה, וכשפשטה רגל - יתכן שאף לא היה לו כיסוי, אך אין ספק שלא שלחתי שיק ללא כיסוי בידיעה ובכוונה תחילה.
יצרתי קשר עם בעל החברה, וגם הוא לא זוכר את ההזמנה המסויימת הזו, אם אכן היתה ו/או לאיזה מאתרי החברה סופקה, אם בכלל.  

שאלותי:

1. האם בכלל רשאי הספק לתבוע אותי באופן אישי, ולא את החברה?

2. האם יש לי חבות כלשהי בנושא השיק שלא כובד, בתור עובדת החברה? אבהיר שלא אני חתומה על השיק, רק שלחתי אותו בדואר.

3. הוא טוען שהחתימה על מסמך ההזמנה, שמאשר את אספקת המוצר, היא שלי. הוא טועה (שלא לומר, משקר), וכל בר דעת ידע לזהות את ההבדלים בין חתימתי לבין החתימה שעל ההזמנה. בנוגע לזיוף:
   - האם כדאי לי להגיש תלונה במשטרה על זיוף?
   - בנוסף או לחילופין, האם אוכל לתבוע אותו בתביעה שכנגד על זיוף, על שימוש במסמך מזויף ובמיוחד על עוגמת נפש ולחץ נפשי בשל תביעתו השקרית?
   - האם נכון להניח שאם יוכח כי החתימה אינה שלי, המסמך כולו יאבד מתוקפו (כולל כתובת ביתי, שנכתבה כמקום האספקה, בעט שונה מזה ששימש לכתיבת שאר המסמך)?

4. האם יש חשיבות לעובדה שעבדתי בחברה כבת משפחה של בעל החברה (שהיתה חברה בע"מ), ושלא קיבלתי שכר? עבדתי במשרה מלאה (08:00-16:00, חמישה ימים בשבוע), באופן סדיר וקבוע, וביצעתי עבודה שאם לא הייתי מבצעת - היה צורך להעסיק עובד אחר בשביל לבצעה. עובדת היותנו קרובי משפחה היתה גלויה וידועה לרבים מהעובדים, מהלקוחות ומהספקים. אציין שכתובתי שונה מכתובתו של בעל החברה, ולא ברור לי איך התגלגלה לידיו של הספק התובע.

תודה,

ענבר. 


הוספת תגובה לעמוד המלא

שאלה נוספת ענבר | 23/01/2021 14:39

5. הספק הנ"ל תבע בביה"מ לתביעות קטנות שבישוב מגוריו. לפי אתר gov.il (כאן), הוא היה אמור להגיש את התביעה בביה"מ שבאזור מגורי, שכן כתובת הנתבעת (אני), מקום המעשה (לכאורה) שהוא הסיבה לתביעה ומקום המסירה, לכאורה, של הנכס - הם אחד, והם בישוב מגורי. יש קרבה בין שני האזורים, אך הגעה לביה"מ הקרוב אליו היא טרחה עבורי, ומדובר בעניין עקרוני. האם על סמך ענין טכני זה, אוכל להימנע מהגשת כתב הגנה ולדרוש את ביטול התביעה?


תודה, 

ענבר. 


הוספת תגובה

חברה תבעה על שיק ללא כיסוי ליאור חאיק, עו"ד | 23/01/2021 18:38

היי ענבר

צריך לקרוא את כתב התביעה ולקבל פרטים נוספים בכדי להשיב מקצועית. הדבר כרוך בייעוץ פרטני ובמתן שירות משפטי.

באופן כללי:

1. אפשר לתבוע כל אחד. השאלה האם יש לו עילה אישית כלפיך. אם עשית את העוולה הנטענת בעת היותך כעובדת שכירה לא ברור מדוע תבע אותך אישית.

2. על פניו לא.

3. אפשר להגיש תלונה על זיוף חתימה במשטרה ולבקש מינוי גרפולוג במסגרת ההליך המשפטי.

4.יש לכך חשיבות.


ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

חיוב מע"מ אלמונית | 23/01/2021 14:09

שלום רב בעלי קנה מוצרים בחנות לחומרי בניין בעלות נמוכה ובעל העסק חייב את הקבלה כולל מע"מ האם זה חוקי בדר"כ משלמים את המחיר שמופיע על המוצר בלבד ללא מע"מ. אודה על תשובתך. שמרתי את הקבלה.


הוספת תגובה לעמוד המלא

חיוב במע"מ. ליאור חאיק, עו"ד | 23/01/2021 18:36

היי

נכון. המחיר המוטבע על גבי המוצר חייב להיות המחיר הכולל לפי סעיף 17 לחוק הגנת הצרכן ואין אפשרות להוסיף מעמ בעת התשלום בקופה.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

אם קניתי באתר בארץ פלאפון ולא מרוצה האם תוך 14 יום אלון | 21/01/2021 19:50

אפשר להחזיר כל עוד השתמשתי אבל כמובן שהוא תקין ואין נזק ?


הוספת תגובה לעמוד המלא

ביטול עסקה פלאפון ליאור חאיק, עו"ד | 22/01/2021 16:56

התקנות הרלבנטיות הן התקנות לביטול עסקה.

באופן כללי ניתן לבטל רכישת מכשיר אלקטרוני או חשמלי בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת. עם זאת, חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

מזגן סיון | 21/01/2021 17:37

שלום
לפני 5 שנים רכשתי מזגן ובאותו התקופה נקבע תאריך מסוים שיגיע אלי שזה שבועים לאחר הרכישה וזה לא הגיע ויצרתי קשר עם החנות ולבדוק מה קורה טענו שעוד שבוע הוא מגיע וכך עבר חודש וחצי , ואז פניתי למועצה לצרכנות שגם לא הועילה כל כך ורק לאחר התכתבות של כמה חודשים עם המועצה נגדם קיבלתי כתב תביעה מהמועצה והגשתי אותו רק עכשיו כבעבור 5 שנים , החנות שלחה כתב הגנה ורשמה שסיפקה את המזגן מה שלא קרה מעולם ושיש להם תעודת משלוח

מה עליי לעשות???


הוספת תגובה לעמוד המלא

תביעה על מזגן ליאור חאיק, עו"ד | 22/01/2021 16:57

היי סיון

עליך לחכות לדיון ולנסות לשכנע את השופט שלא קיבלת את המזגן.

לא ברור לי מדוע הגשת את התביעה כעבור חמש שנים. יש לכך משקל. אמנם לא מדובר בהתיישנות אלא בשיהוי.


ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

אחרי שהזמנתי מוצר חשמל נעקצתי על ידי סבלים בוריס | 21/01/2021 15:08

שלום,

לפני 4 חודשים רכשתי מקרר שסופק על ידי חברת לוגיסטיקה מסויימת.

נפעלתי קורבן לשיטת מצליח וחוצפה של סבלים. דרשו ממני תוספת תשלום של 60 ש"ח עבור פירוק דלתות כאשר זה היה ללא צדק לאחר שגיליתי שפירוק היה מיותר.

לפני שסבלים עזבו, אחד מהם התעקש על טיפ ולא היה לי נעים לסרב וזה לאחר העובדה שאני גר בקומה ראשונה.

בסוף עקב תמימות וטמטום שלי נתתי לו סה"כ 150 ש"ח. אחרי שהוא עזב הוא חזר ונתן לי ניילון עם ניירת של מקרר כולל 2 פלסטיקים מיועדים למקרר. לא יודע אם זה היה קורה אם הייתי מסרב לתת לו טיפ. מניח שאם הייתי מסרב ורב איתו הוא פשוט היה זורק את זה בפח כי דבר כזה יכול לקרות.

ובכלל לא הייתי רוצה להישאר תקוע עם מקרר בחוץ או לעבור חוויה לא נעימה של טלפונים והמתנה עד שיספקו לי מקרר שוב כי דברים כאלה קורים ארץ אם תקראו ביקורות בגוגל מפות.

לאחר מכן מצאתי עסק הזה בגוגל מפות ואחרי שקראתי ביקורות שליליות, הבנתי שאני לא לבד. הבנתי שרבים הגישו תלונה נגדם במועצה לצרכנות. האם זה יכול להגיע לתביעה יצוגית?

הייתי גם מגיש תלונה אבל הגשת תלונה מחייבת אסמכתא של פנייה לעסק בכתב. יש עדיין משהו שאפשר לעשות מצידי?

תודה




הוספת תגובה לעמוד המלא

תשלום אקסטרה על פירוק ליאור חאיק, עו"ד | 22/01/2021 16:59

היי

ייתכן וישנה עילה לתביעה ייצוגית באם מדובר בתשלום שאינו חוקי או בהטעייה וכו', במידה ומדובר בהתנהלות רוחבית ושיטתית ולא במקרה אישי.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

תביעה קטנה -פרוצדורה אלון 25 | 21/01/2021 10:18

היי,

אני מעוניין להגיש תביעה קטנה ואינני עו"ד (אך אני סטודנט למשפטים).

אשמח אם תוכלו לענות לי על כמה שאלות קצרות בבקשה:

1. ראיתי שיש באתר של הרשות השופטת "כתב תביעה" שבו יש מספר שורות בודדות ל"נימוקי התביעה". האם שם צריך למלא את זה?! הרי אין שם בכלל מקום. מה נהוג בפרקטיקה? 

2. ככל שהתשובה לשאלה הראשונה היא שניתן להגיש כתב תביעה בנפרד, האם צריך כתב התביעה לעמוד בכל הסטנדרטיים הנדרשים הצורניים של כתב תביעה רגיל? הרי בית משפט לתביעות קטנות נועד לאנשים שאינם עורכי דין.. 

3. האם יש מגבלת מקום כלשהי באשר לאורך כתב התביעה?

4. בדרך כלל מתקיים דיון בפני הצדדים או שבית המשפט מכריע מבלי לפגוש בצדדים פיזית אלא רק בטענותיהם שבכתב?


המון תודה וסופ"ש נעים!


הוספת תגובה לעמוד המלא

טיפים לתביעה קטנה ליאור חאיק, עו"ד | 22/01/2021 17:01

1. אין חובה להשתמש בטופס. אפשר בוורד ואז לחתום אותו בגרסת פידיאף.

2. מכיוון שמדובר בתביעות קטנות פחות מקפידים על כך העניין. לא מצפים מאנשים שאינם עורכי דין לעמוד בדרישות כאלו.

3. לא. אם כי עדיף לכתוב בקצרה ובתמציתיות ולהתמקד בעיקר ולא בטפל.

4. אפשרי שישלחו אתכם לגישור לפני הדיון, בהסכמת שני הצדדים. אין אפשרות שבית המשפט יכריע בלי לקיים דיון וישמע את הצדדים ויתן להם את זכות הטיעון.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

אלבום תמונות+צלם דניאל | 21/01/2021 08:10

שלום רב,  התחתנתי לפני שנתיים ובהסכם שלי עם הצלם כתוב באותיות קטנות מאד שהייתי צריך לקחת את האלבומים ואת סרט החתונה עד שנה מיום האירוע.  לצערי לא עשיתי זאת בזמן והצלם מוכן לתת לי רק חלק מזערי מאד מעסקת החבילה שהייתי אמור לקבל.  הוא טוען שיש עליית מחירים ושהיום העסקה עולה 8,500 ש"ח לעומת 8,000 ש"ח.  אמרתי לו שאני מוכן להשלים לו 500 ש"ח כפי שהוא דורש נכון להיום. 

והוא אמר שאני אצטרך להשלים לו 1500 ש"ח נוספים לפחות (וגם אז לא אקבל ממש הכל).

השאלה שלי אם יש טעם להגיע לבית משפט או שזה אבוד מראש עבור


הוספת תגובה לעמוד המלא

עלית מחירים צלם ליאור חאיק, עו"ד | 21/01/2021 09:08

היי

קשה להשיב מבלי לבדוק את ההסכם וסעיפיו.

על פניו טענת הצלם נשמעת משוללת יסוד משפטי.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

אי קבלת תשלום מלא על ביטול ההעסקה אוסנת | 19/01/2021 16:54

שלום , אמא שלי רכשה מקפיא וקיבלה טוסטר במתנה בחודש אוקטובר ובמהלך ה14- ימי עסקים ניגשתי לבטל את העסקה 

הם לא הסכימו , באותו היום שלחתי להם גם מייל ולא היה מענה מהם , לאחר מכן התקשרתי  שוב אמרו שיבטלו את העסקה אבל יגבו דמי הובלה למרות שהמקפיא מעולם לא הגיע אלינו , ובנוסף יגבו כסף על הטוסטר שקיבלנו מתנה , לאחר חודשים קיבלה ציק שבו הופחת עלות ההובלה 400 ש'ח למרות שבפועל ההובלה עלתה 200 ש'ח ולמרות שלא קיבלנו את המוצר , ועוד 300 ש'ח על הטוסטר שאחרי בדיקה שערכתי עלותו היא לכול היותר 70 ש'ח ועוד 100 ש'ח על ביטול העסקה .מה עליי לעשות ??


הוספת תגובה לעמוד המלא

לא קיבלתי את מלוא התשלום ליאור חאיק, עו"ד | 20/01/2021 13:15

היי

נשמעת כמו תביעה קטנה קלאסית.



ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה

אי קבלת ריהוט הודיה | 19/01/2021 16:12

לא קיבלתי ריהוט שהזמנתי לפני שנה מה סכום התביעה שאני יכולה לדרוש?


הוספת תגובה לעמוד המלא

הריהוט לא הגיע ליאור חאיק, עו"ד | 20/01/2021 13:13

היי

צריך לבחון את הנסיבות באופן פרטני.

נקודת המוצא שמגיע פיצוי כספי. פשר להגיש תביעה על סכום העסקה ועל נזק בלתי ממוני.לאור עיכוב של שנה הסכום אמור להיות נכבד.

ככל ויש צורך בסיוע נוסף, אני עומד לרשותך.

בברכה,

ליאור חאיק, עו"ד
מנהל פורום צרכנות ופורום דיני חוזים

לוי אשכול 31, רחובות
טל': 052-5475475; מייל: haiklior@hotmail.com


הוספת תגובה
להודעות נוספות גלול מטה